Shoes & Bags Guarantee
Voor Nederlands scroll down
Guarantee - Warrenty
- What kind of warranty does Le Petit Tom ® offer on its brand products?
- We stand behind our products and we take great pride in the quality of the craftsmanship of each and every item we produce. We therefore warrant all of our products against defects in materials and workmanship for 1 year from initial date of purchase with proof of purchase.
An exception applies to zippers, clasps and buckles, for which warranty is 6 months.This guarantee does not affect the legal guarantee which you are entitled as a consumer.** Please Note: this warranty does not cover damages caused by improper care, accidents, normal wear and tear or the natural breakdown of materials (i.e. zipper wear). Proof of purchase necessary.
*All defective products will need to be returned for evaluation. All defective items returned for warranty service will be replaced at our discretion. Shipping charges may apply to products returned and deemed not defective. Warranty does not apply to items bought at sample sales or unauthorized retail outlets.
- We stand behind our products and we take great pride in the quality of the craftsmanship of each and every item we produce. We therefore warrant all of our products against defects in materials and workmanship for 1 year from initial date of purchase with proof of purchase.
NEDERLANDS
Heeft u een defect aan uw schoenen ( of tas) geconstateerd dan kunt u te maken hebben met een gebruikersklacht of een fabrieksklacht. Fabrieksklachten zijn klachten die te wijten zijn aan een productiefout bij de fabrikant. Klachten die ontstaan door verkeerd of intensief gebruik zijn gebruiksklachten en vallen niet onder de fabrieksgarantie. Twijfelt u of een klacht onder de fabrieksgarantie valt dan brengen onderstaande fabrieksgarantievoorwaarden wellicht meer duidelijkheid.De garantie geldt tot 6 maanden na aankoop. Op uitverkoopartikelen geldt geen garantie.
Fabrieksgarantievoorwaarden
- Bewaart u zorgvuldig uw aankoopbon. Klachten worden uitsluitend op vertoon van deze aankoopbon in behandeling genomen. Een bankafschrift volstaat helaas niet, hierop staan niet de specifieke gegevens voor ons geautomatiseerde voorraad systeem. Tip! Laat u registreren in ons kassasysteem, al uw aankopen staan dan op uw postcode geregistreerd.
- Slijtage onderhevige onderdelen zoals zolen en hakken van schoenen of bodem en handvaten van tassen, vallen altijd buiten de garantie, dit zijn gebruiksklachten. Door onzorgvuldig gebruik kunnen binnen zeer korte tijd onherstelbare beschadigingen optreden.
- Kapotte stiknaden. Laat een op het oog onschuldig euvel als een los stiksel meteen herstellen voordat de schoen lof tas later niet meer te herstellen valt. Regelmatig onderhoud en poetsen van de schoenen/tas houdt de schoenen/tas en stiknaden soepel en verlengen aanzienlijk de levensduur.
- Beschadiging aan ritsen en hielpartij vallen buiten de garantie, dit zijn gebruiksklachten. Beschadiging aan ritsen ( ook van tassen) en de hielpartij van de schoenen zijn vaak te wijten aan het haastig dan wel niet op de juiste wijze aan en uittrekken van de schoenen (dit valt af te lezen aan de schoenen). Een ingezakte hielpartij ontstaat doordat op het contrefort (hielversteviging) van de schoen is gestaan. Dergelijke beschadigingen zijn onherstelbaar en vallen buiten de garantie.
- Kaal worden (slijtage) van neuzen van schoenen of bodems en handvaten van tassen valt niet onder de garantie dit zijn gebruiksklachten. Leder wordt op verschillende manieren bewerkt om het zijn karakteristieke uitstraling te geven. Iedere ledersoort heeft zo zijn eigen eigenschappen en vergt een specifiek onderhoud. Beschadigingen aan speciale bewerkte ledersoorten als bijvoorbeeld metallic leder en lakleder zijn lastiger bij te werken dan ledersoorten met een minder exclusieve uitstraling. Barstjes in lakleder zijn het gevolg van niet of onvoldoende onderhoud met Lakspray.
- Afgeven van schoenen, tassen en kleding valt niet onder de garantie. Door de strenge EU eisen aan voornamelijk het looi en verfproces worden onder ander milieu vriendelijke verven op waterbasis gebruikt met deze vervelende bijkomstigheid. Voor het voorkomen van het afgeven van kleding op schoenen en tassen (vooral bij lichte kleuren) geldt dat u eerst nieuwe kleding dient te wassen. Het is echter geen garantie is dat de kleding niet meer zal afgeven. Voor afgegeven van kleding op schoenen en tassen nemen wij geen reclamaties in behandeling.
- Slijtage door overmatige transpiratie valt buiten de garantie. Transpiratievocht bestaat uit verschillende afvalstoffen uit ons lichaam welke een bijtende werking hebben op het leder, het leder zal hard en stug worden met het gevolg dat het leder gaat barsten of zolen gaan loslaten. Bij overmatig transpireren is het van belang dat de schoenen na het dragen voldoende tijd krijgen om ‘op adem’ te komen en dienen vaker met een voedende schoencrème behandeld te worden. Wissel regelmatig uw schoenen voor een ander paar!
- Algemeen: Zoals bepaald in het burgerlijk wetboek dient u ons in de gelegenheid te stellen om binnen een redelijke termijn met de fabrikant te overleggen en eventueel een reparatie uit te (laten) voeren. Uw voordeel is dat wij een eventuele reparatie snel en deskundig uit kunnen voeren zodat wij de tijd dat u uw schoenen moet missen tot een minimum kunnen beperken.
Natuurlijk kan het ondanks uw zorgvuldige gebruik toch eens gebeuren dat een paar schoenen niet aan uw verwachtingen voldoen.
Dit kan als oorzaak hebben dat de schoenen of tas anders gebruikt zijn als het doel waar ze voor gemaakt zijn, en/of niet goed zijn onderhouden. Dit valt vaak ‘af te lezen’ aan de schoenen. Het kan zijn dat de klacht hierdoor niet (meer) onder de fabrieksgarantie valt.